LV DE EN
DODIES KUR VĒLIES! JŪTIES KĀ MĀJĀS!

Sākums | Kontakti
/ CEĻOJUMU APRAKSTI / Norvēģija 2008 ar kemperi 8 dienās.

Gatavošanās.

Jau labu laiku iepriekš iepazinos ar Norvēģiju internetā, ievācu nepieciešamo informāciju par dažādiem maršrutiem, kuros ved tūrisma firmas, portālos www.icelo.lv un www.calis.lv izlasīju aprakstus par ceļojumiem uz Norvēģiju, praktiskos ieteikumus, paciparoju un izlēmu braukt ar kemperi.

No visiem kemperu piedāvājumiem izvēlējos www.hymer-rent.lv Apsvērumi, kas lika izvēlēties par labu šādam ceļojuma veidam bija neatkarība, mobilās ērtības un iespēja paņemt līdzi visu nepieciešamo. Pirmo reizi ceļojot šādā veidā, likās neiespējami aprēķināt pārvietošanās ātrumu un rezervēt kempingus uz noteiktu laiku. Par iespējamo maršruta apgabalu tika izvēlēts trijstūris Oslo – Åndalsnes (dažās kartēs Rauma) – Bergena. Par nozīmīgākajiem apskates objektiem izvēlējos









Troļļu ceļu, Geirangera fjordu, Briksdāles ledāju, Bergenu ar akvāriju, zivju tirgu un funikulieri (Bergen Floibanen), Tvinnes ūdenskritumu, braucienu ar šaursliežu vilcienu kalnos no Flåm uz Myrdal un atpakaļ. Pēc lasītajiem ieteikumiem biļetes uz prāmi iegādājos ar (early booking discount) atlaidi jau februārī. Arī kempera rezervācijas līgumu noslēdzu gada sākumā. Pirms izbraukšanas nokārtojām ceļojuma apdrošināšanu (ap 7Ls uz cilvēku).

Pirmā diena 04.jūlijs
Rīga – Stokholma
Izbraukšana ar prāmi 17.30 pēc Latvijas laika no Rīgas
 
Otrā diena 05.jūlijs
Stokholma – Karlstad – Arvika (SE) – Kongsvinger (N) – Skarnes –Fjaerstad – Lillehammer – Otta – Dombas – Åndalsnes – kopā 885 km
Iebraukšana Stokholmā 9.30 pēc zviedru laika. Jau iepriekš tika izlemts mēģināt ar svaigiem
spēkiem uzbraukt pēc iespējas augstākajā maršruta punktā Andalsnes. Tom-toms (Igors Siliņš) mūs ātri izveda uz maģistrāles E20/E18. Pēc uz kuģa paēstajām zviedru galda brokastīm ēst varējām īsā pauzē pie Karlstad. Tad pagriezāmies pa 61 ceļu un caur Arviku saniedzām pierobežu. Otra neliela pauze zviedru pēdējā Statoil Charlottenberg pirms iebraukšanas Norvēģijā, kur dīzeļdegviela maksā ap 1,25Ls/l pret 1,13Ls/l zviedriem. Ceļa apzīmējums mainās uz 2. Pie Kongsvinger turpinam pa 2 un pie Skarnes pa 24 ceļu. Parādās pauguri, kas pamazām pieaug. Dabas skaistums iespaido. Pie Fjaerstad uzbraucam uz E6. Lillehammerei nobraucam garām – Olimpiskā pilsētiņa ar tramplīniem nav mūsu plānos.
 
Kalni paliek lielāki, mēs braucam pa ieleju. Pie Dombas ceļš E136 turpinās pa ieleju, kas tuvojoties Åndalsnes kāpina emocijas. Pāris reizes ceļmalā jāpietur fotografēt. Pirms pašas Åndalsnes klintis abpus ceļam drūmi ieskauj mūs un mēs iebraucam kempingā Mjelva **** (N62032.704’ E7043.269’).
Novietojamies kempingā pieslēdzamies elektrībai un WiFi internetam un pavakariņojuši dodamies pie miera. Ārā gaišs jo esam tuvāk polārajam lokam nekā mājās.
 
Trešā diena 05.jūlijs
Åndalsnes – Geiranger – Olden – Briksdal – kopā 180km viens prāmis
Pēc 7.00 ceļamies, un pēc rīta dušas un brokastīm dodamies iekarot troļlu ceļu. Pabraucam dažus kilometrus atpakaļ pa E136 un nogriežamies pa 63. Jau pēc padsmit kilometriem tas ir klāt.
Troļļu siena pārsteidz ar savu varenību un pēc fotosesijas apakšējā laukumā jādodas tālāk. Pārņem dīvaina reibuma sajūta. Serpentīna līkumiņi ved mūs augšup, līdz sasniedzam pusceļu pie tiltiņa, kur jau apstājušies fotomednieki. Gaiss skurbina, migla no ūdenskrituma plīvo, troļļu sapīpētās virsotnes vieglā dūmakā, no lejas uz augšu pa līkumiem dodas nākamie troļļu ceļa veicēji. Foto mirkļi un dodamies tālāk uz augšu.
 
Pēc vairākiem līkumiem sasniedzam augšu. Vairākas suvenīru tirgotavas, kur var nopirkt trollīšus un citus suvenīrus. Norēķināties var arī ar kartēm. No augšējā skatu laukuma mierīgi var baudīt ainavu un paieties pa kalnu taciņu uz otro skatu vietu. Super!
 
Ceļš aizvijas ielejā, kura paliek arvien zaļāka. Kempingi un ogu audzētavas. Klāt pirmais prāmis Linge – Eidsdal. Pārdesmitminūtes un esam pāri Tafjordam. Drīz jau ceļš atkal ved augšup un mēs esam pie Flydalsjuvet un no augšas priecājamies par skatu uz gleznaino Geirangera fjordu. Braucot tuvāk vēl viena vieta Ornesvingen un nu jau slavenais fjords ir zem mums.
Pa skaistu serpentīnu nolaižamies lejā Geirangerā. Pēc brīža braucam ar kuģīti pa 16km garo fjordu turp un atpakaļ izbaudot gleznainākos skatus ko līdz šim neesam redzējuši. Septiņu māsu, līgavaiņa u.c. ūdenskritumi apbur. Nogāzēs var ieraudzīt kalnu namiņus un pat kādu saimniecību. Atkal super!
 
Braucam otrā Geirangera pusē pa 63 ceļu Dalsnibas augstienes virzienā. No skatu laukuma papriecājamies par Geirangeru no atras puses un tad uznāk lietus. Pie Djupvasshytta ledus ezerā. Līst. Nolemjam Dalsnibā augšā nebraukt. Turpinām ceļu uz leju. Vairāki tuneļi un otrā kalnu pusē saule. Uzbraucam uz 15 ceļa un pa to braucam līdz pie Stryn uzbraucam uz 60 ceļa. Iebraucam Olden, kur jāpagriežas pa kreisi uz Briksdāli. Pa šauro celiņu tuvojamies ledājam, taču sāk līt, ir vakars un nolemjam palikt Oldevatn kempingā **** (N61045’27.3’’ E6048’18.8’’). Šis ir labs starta punkts lai nākošajā rītā startētu uz Briksdāles ledāju.

Ceturtā diena 7.jūlijs

Briksdāles ledājs – Byrkjelo - Bergena kopā 289km viens prāmis Lavik – Ytre Oppedal

Ap deviņiem startējam uz Briksdāles ledāju, kas atrodas 10 km attālumā. Stāvlaukumā esam vieni no pirmajiem un samaksājuši automātā dodamies augšup. Pēc mirkļa esam pie iespaidīga ūdenskrituma.
Tālāk ceļš gar upi iet augšup. Kad tuvāk upei, jūtams spēcīgs auksts vējš, kad attālinās, paliek karsti. Pamazām tuvojamies ledājam un pēc izlīšanas starp diviem milzīgiem klinšu bluķiem tas ir klāt. Tad saprotam , ka jāiet vēl kādu gabalu, jo tālu priekšā cilvēki ir kā mazi punktiņi. Tikai tad kad sasniedzam nožogojumu, saprotam, ka esam klāt. Pūš stiprs vējš, no ledāja un ezera dveš aukstums. Ledus krāsa, mērogi un ieleja kopumā rada lielu iespaidu. Tobrīd no mugurpuses parādās tūristu pūļi no autobusiem un atceļš atgādina skudru pūzni. Uh kur labi , ka bijām šeit agri!
 
Braucam laukā pa Briksdāles ceļu uz Olden. Pretīm brauc tūristu autobusi ar kuriem jāsamainās kabatiņās. Pagriežamies uz 60 ceļa un kādus padsmit līdz divdesmit kilometrus izbaudām šauru un līkumainu Nordfjorda krasta ceļu ar neskaitāmām kabatiņām izmaiņai ar pretīmbraucošajiem. Pie Utvik ceļš paceļas kalnā un paveras jauks skats uz fjordu.
 
Pie Byrkjelo uzbraucam uz E39 un braucam uz Bergenu. Pēc 2/3 ceļa šķērsojam vareno Sognefjordu ar prāmi Lavik - Ytre Oppedal. Vēl 100km un esam pie Bergenas. Uzmeklējam kempingu Bergen camping park (N 60° 29.072 - E 5° 22.562) 15km ZA no Bergenas. Pēc mazajiem kalnu kempingiem šeit liekas nedaudz pabiezs, līdz ar ko izjūt tīrību tualetēs, dušās un saimniecības telpās. Toties WiFi šeit par brīvu. Esam atkal labās izejas pozīcijās nākošai dienai Bergenā.
 
 
Piektā diena 8.jūlijs
Bergena – Tvinne kopā 112km
 
Atkal ap 9-ņiem esam ceļā un uz 10-tiem jau esam atraduši iespēju noparkot kemperi stāvvietā pie Bergenas pils. Dodamies gar krastmalu un ieraugam slaveno Brigene – vecās koka noliktavas, kurās šobrīd atrodas daudzas lietišķās mākslas priekšetu un suvenīru tirgotavas. Jauka vieta.
 
Uz Hanzas muzeja sienas saskatām arī Rīgas vārdu un ģērboni. Tā pamazām sasniegts slavenais zivju tirgus, kur viss notiek. Suvenīri, ogas un augļi, alņu un briežu gaļas izstrādājumi un protams zivis visos veidos.
 
Papriecājušies un safotografējuši nolemjam apmeklēt akvāriju un pēc tam atgriezties šo to nopirkt. Baudīdami Bergenas arhitektūru sasniedzam Bergen akvariet, kur nedaudz jāpastāv rindā. Ārā notiek pingvīnu barošanas šovs, iekšā akvārija iemītnieki visdažādākajās izpausmēs. Taču tomēr jāsaka, ka ja ir apmeklēts akvārijs Klaipēdā, tad šis vairs nepārsteidz. Dodamies uz Bergen Floibanen, lai uzbrauktu kalnā ar trosu vilcieniņu. Pēc neilga brīža tas mūs uzved Fleiena kalnā, kur no 320 m augsuma paveras skaisti skati uz Bergenu. Izrādās tā ir daudz lielāka nekā izskatās lejā. Atgriežamies zivju tirgū un nopērkam kārumus. Jāsaka, ka lasis, kas nav saldēts tik tiešām atškiras no tā ko var nopirkt pie mums. Pēc 112 km brauciena pa E16 Voss pagriežoties pa 13 ceļu esam jaukā *** Tvindes kempingā (N 60° 43.532 - E 6° 29.379), kas atrodas pie paša Tvindes ūdenskrituma. Pasakaini labi.
 
 
Sestā diena 9.jūlijs
Tvinne – Flam – Borlo – Gol – Hole kopā 347km
 
Pēc 54 km braukšanas pa 13/E16 un divu līdz šim garāko tuneļu izbaudīšanas (9km un 5 km) esam Flåm, kur esam paredzējuši braucienu ar vilcienu kalnos Flåm – Myrdal – Flåm. Vilciens ved mūs arvien augstāk kalnos un visi pasažieri izkāpj skatu laukumā pie Kjofossen ūdenskrituma. Dārdoņa un spēks milzīgs. Pēkšņi sāk skanēt mūzika un kalnā pie vecām drupām parādās meitene, kas dejo un tad pēkšņi pazūd, parādoties drīz citā vietā, te atkal turpat. Iespaidīgi.
TTaču vilciens jau nosvilpj, jābrauc tālāk. Pēc brīža sasniegts augstākais punkts Myrdal 864m augstumā pēc 20 km ceļa. Atceļā baudām jaukos skatus un vēlreiz noskatāmies izrādi pie ūdenskrituma, jo iespējams arī viena virziena ceļu veikt pastaigā, vai ar velosipēdu.
Pa E16 dodamies Aurland virzienā izbaudot vēl vienu no piedzīvojumiem 24,5km garo Laerdalstunellen. Ik pēc apmēram 5km tunelī ir lielas zāles, kurās var arī apstāties un kuras izgaismotas zilā, zaļā un atkal zilā krāsā. Iespaidīgi. Un ja vēl tunelī tevi apdzen DHL fūre, kaut arī brauc ar atļautajiem 80km/h, tas paliek atmiņā.
Sasnieguši Borlo pagriežamies pa 50-to ceļu uz Gol, jo Tontons (Tom-Tom) to uzdod, kā isāko uz Oslo.Nokļūstam pavisam svādākā nekā līdz šim redzēts kalnu apvidū ar īpašu augu segu, kalnu namiņiem un govīm. Pie Gol uzbraucam uz 7-to ceļu. Kalni paliek arvien plakanāki un tuvojamies Oslo. Atrodam Onsakervikas kempingu(N 60° 05.695 - E 10° 11.021) , kur pārlaižam pēdējo nakti Norvēģijā.
 
Septītā diena 10.jūlijs
Hole – Oslo – Karlstad (SE) kopā 272km
 
Ap 10-tiem esam Oslo, Tontons mūs aizved pie Vīgelanda parka uz stāvvietu. Varam sākt Oslo apskati. Vīgelanda parks ar skaisto iekārtojumu, rožu dobēm un daudzajām skulptūrām ir apskates vērts.
Tālāk pēc pēdējākempinga darbinieces ieteikuma ar kājām dodamies uz netālo centru. Skaista pilsēta. Izejam cauri karaļa pils parkam, garām pilij un pēc neliela brīža pa bulvāri sasniedzam gājēju ielu. Ielu muzikanti, profesionālie naudas kāsēji bronzas un sudraba cilvēku izskatā. Forši.
 
 
Laiks doties Zviedrijas virzienā. Askim pilsētā vēl piebraucam pie iepirkšanās centra un nopērkam našķus suvenīriem uz mājām. Pēc brīža iebraucam Zviedrijā un pavakarē esam Karlstad atrodam First Camp Karlstad, kur esmu spiests iegādāties Camping card Scandinavia, nekas toties esmu biedrs uz gadu. Kempings milzīgi liels, kārtīgs. Tualetēm koda atslēgas, elektrības pieslēgvietām atslēgas, iebraukšanai izbraukšanai čip karte.
 
Astotā diena 11.jūlijs
Karlstad – Stokholm kopā 313km
 
Atpakaļceļš pa ātrajiem ceļiem komentārus neprasa. Vēl tik iebraucam kādā no IKEA veikaliem un iegādājamies šo to mājas vajadzībām.
Uz prāmi jāgaida gara rinda, kaut esam laicīgi.
 
Devītais rīts 12.jūlijs
Rīga 11.00 esam atgriezušies. Jau rindā no prāmja uz krastmalu garām aizspraucas bembji. Bijām no tā jau atraduši.
Brauciens tomēr bija to vērts. 2500 km skaistu piedzīvojumu...
 
Ja ir jautājumi prasiet man – Andrim
andris@rigaexpo.lv


Atpakaļ ...
 
izstrādāts: evolution.lv